.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خسارت ۱۰ میلیارد بارندگی شدید به نوشهر
فرماندار نوشهر خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و میزان خسارت بارندگی اخیر به شهرستان را ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد.

 شمال نیوز: فرماندار نوشهر خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و میزان خسارت بارندگی اخیر به شهرستان را ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد.

محمدعلی قمی اویلی در گفتگو با مهر بابیان اینکه طی شب گذشته بیش از ۱۲۰ میلی‌متر باران در نوشهر باریده و بیشترین بارندگی بعد از رامسر در نوشهر ثبت‌شده است خاطرنشان کرد: با اقدامات مؤثری که طی یک ماه گذشته در تخلیه و برش درختان داخل رودخانه‌ها به‌ویژه در سردهنه‌ها و حوزه آبریز رودخانه‌های این شهرستان صورت گرفته علیرغم بارش شدید باران خوشبختانه مهار سیلاب و انتقال بارش شدید به‌خوبی در کانال‌ها و انهار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: البته بررسی‌های فنی و میدانی نشان می‌دهد که انهار پاک‌سازی‌شده تا ۱۰۰ میلی‌متر ظرفیت بارش باران و طغیان رودخانه‌ها را دارد و باید اقدامات دیگری برای مهار آب‌های سطحی بیشتر صورت پذیرد.

فرماندار نوشهر با اشاره به مناطق آسیب‌دیده از سیل شب گذشته در این شهرستان گفت: در بخش شهری نوشهر مناطق گردکل، دهنو، بهجت‌آباد و مناطق اطراف فرودگاه بیشترین آب‌گرفتگی را داشتند و در بخش روستایی نیز سنگتو و شوفسکاج به دلیل برداشت بی‌رویه خاک در بالادست شهرک صنعتی خسارت دیده بودند.

وی اضافه کرد: اغلب سردهنه‌ها دچار آسیب‌هایی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد شدند و برخی دیواره‌های رودخانه‌ها در خیرودکنار، جنس رود، کج رود، گندآبرود و توسکاتک رانش داشته‌اند که خسارتی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اولیه است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل لایروبی و همچنین حذف درختان در بستر رودخانه‌ها و سردهنه‌ها خسارت شدیدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و آب‌گرفتگی برخی معابر و واحدهای تجاری و مسکونی به دلیل همین مسئله همراه با املاح نبوده و خسارت شدیدی وارد نکرده است.

فرماندار نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استقرار پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در غرب مازندران شد و افزود: این امکان در شهرستان نوشهر وجود دارد که پایگاه امدادرسانی ستاد مدیریت بحران استان در این شهرستان مستقر شود تا در مواقع بحرانی و حادثه‌ای شاهد خدمات سریع‌تر و دقیق‌تر به مناطق غرب استان باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.